2017. November 19., Vasárnap

Útvonal: Belföld És a többi...

És a többi...

A Seuso kincsek közelről

ImageA Magyarország által is követelt, páratlan, késő római kori Seuso kincset elegáns, udvarias, de határozott fellépésű biztonsági emberek és kódolt kártyákkal nyíló, acélbetétes, golyóálló ajtók őrzik a Bonhams aukciós ház londoni központjában, ahol szerda óta látható külön meghívott szakmai közönség számára a tisztázatlan múltú és jövőjű gyűjtemény. Központi helyen áll az a nagy átmérőjű tál, amelyről az egész lelet a nevét kapta.

1956-ra emlékezünk

Image„okt. 23. és 28. között a forradalom az egész országban győzelmet aratott, annak ellenére, hogy a Párt, a kormány, az ÁVH, a hadsereg, a Szovjet Hadsereg, a kommunisták és reform kommunisták mindent megtettek a kommunista rendszer megmentéséért”   (Részlet a Szabadság napjaiból)

Világháborús bomba

ImageII. világháborús bombát találtak október 12.-én csütörtökön útépítés közben Balatonbogláron. Közel hetven lakónak néhány órára el kellett hagynia otthonát, mert a rendőrség és a tűzoltóság 150 méteres körzetben lezárta a területet. A 25 családi házat kiürítették, és a közelben található malmot is azonnal leállították, ugyanis az ott működő berendezések esetleges rezgései is működésbe hozhatták volna a robbanószerkezetet.

Reformkori hétvége

Image2006. október 6. és 8.- között került megrendezésre Balatonfüreden a Reformkori hétvége. Ez volt az első alkalom, amikor romantikus, a reformkort hűen tükröző ruhákban vonultak fel a résztvevők. A Séta a századok között címet viselő programsorozatra a Balatofüredi Turisztikai Egyesület szervezésében került sor. Az érdeklődőket irodalmi és zenei műsorok várták.

Badacsonyi kirándulás augusztus végén ...

ImageA nyár utolsó napjaiban kis családommal felkerekedtünk és vonattal Badacsonyba kirándultunk. Mint autóval közlekedő embereknek igen nagy élmény volt a vonatozás, reggel indultunk és az esti órákban az új DESIRO vonattal érkeztünk vissza. Az idő jó volt és végre nem én vezettem, így teljes ódaadással bámultam a mellettem elfutó tájat, valamint messziről csodálhattam a magányos hegyóriást...

Hulladéklerakó a Balatonnál

Image Megdöbbentő látványt fogadott a balatonfüredi hulladéklerakó telep látogatásakor. Ilyenkor az ember elgondolkodik, hogy kis országunk az EU tagjaként vajon miért nem halad a környezetvédelmi fejlődés útján. Hiszen egy laikus szemével is látható, itt messze nem az előírásoknak megfelelően működtetik a hulladéklerakót. A területre érve elsőként termékdíjas gumiabroncsokat láthatunk hatalmas halomba rakva, mint valami műalkotás.

9. oldal / 9

Balaton Balatoni szállás Szépségverseny Miss euBalaton  2011 Balatoni programok Fesztivál Balaton Sound Balatoni képek Bulvár EFOTT Balatoni rendezvények Sport SZIN Balatoni hírek Hegyalja Balaton víz Hírek Szörf Vitorlázás VOLT Webkamera Menetrendek Balatonfüred Siófok Lelle Fonyód Tihany Verseny Badacsony Bor Túra Vonat Szabadidő Kerékpár